Contact

Pentru cereri de oferta pentru servicii contabile sau cereri de colaborari, va rog completati formularul de mai jos. Va multumesc anticipat!

 

19 Comments

  1. Ioana
    2 iunie 2015 / 13:38

    Tin doar sa te felicit si sa iti spun ca in aproape 20 de ani de experienta este pentru prima data
    cind citesc o postare legata de contabilitate (indiferent sub ce forma) postare care sa imi mearga la suflet. Am reusit in sfirsit ,datorita blogului tau ,sa citesc un text adevarat care sa-mi capteze atentia pina la final. Nu texte doar de dragul de a scrie ci frinturi de realitate puse pe hartie.
    Toata stima.

    • 2 iunie 2015 / 14:55

      @ioana – Draga Ioana, ma bucur tare mult ca iti plac articolele mele, mai ales daca esti in domeniu. In opinia mea contabilii sunt cei mai aprigi combatanti ai altor contabili. Sunt foarte bucuroasa oricand intalnesc pe cineva in domeniu cu care sa mai schimb o parere. Daca doresti, scrie-mi oricand! 🙂

      • nela dițoiu
        18 ianuarie 2018 / 14:08

        da, întra-devăr așa este, foarte inteligibil explicat!!! Mult succes în continuare și ținem aproape!
        NelaD

  2. Sanda
    31 august 2018 / 18:22

    Buna ziua, Vreau si eu sa va felicit pentru video-le postate si pentru toate comentariile/raspunsurile legate de Declaratia unica de venit. Suneti foarte la subiect, pe intalesul tuturor. Eu nu traiesc in Romania si m-ati ajutat foarte mult sainicep sa intaleg ce am de facut in privinta asta. Sunt cetateam roman si canadian, cu rezidenta in Canada, inchiriez apartamentul meu din Romania si pana in 2017 inclusiv am platit la ANAF, prin imputernicit, impozitul pe chirie. Inca mai am CNP (dar nu am carte de identitate, ca document fizic). Vreau sa va intreb daca trebuie sa imi inregistrez un cod NIF (Numar de Inregistrare Fiscala pentru nerezidenti in RO) ca sa pot plati impozitul pe chirie incepand cu 2018? alta intrebarea este : Daca voi completa NIF-ul meu in declaratia unica, de ce mai trebuie sa completez si Codul de Identificare Fiscala din Strainatate, din moment ce veniturile trebuie decalarate doar in RO unde platesc si impozitul? Mi se pare ca asta inseamna ca venitul meu din RO va fi transmis si autoritatilor din Canada. Stiti cumva ceva detalii despre asta? Va multumesc mult!

  3. Caldare
    30 octombrie 2018 / 22:23

    Buna seara, am o nelamurire si nu prea gasesc raspuns. In 2013 am avut un PFA care a fost inchis apoi in 2016, luna trecuta mi-a venit de la ANAF, decizia de impunere pentru CASS pentru anul 2013. As avea o intrebare, ca nu am gasit lamuriri, se aplica reducere la plata acestei contributii sau pot sa o platesc in rate si cum? Am auzit la televizor cum ministrul declara ca se aplica 10 % reducere pentru plata acestei contributii, si termenul ar fi pana in primavara 2019, pentru ca ANAF a fost cel in culpa si a trimis cu intarziere deciziile de impunere; cand insa m-am prezentat la sediul ANAF, acestia au declarat ca nu exista nici o masura de reducere pentru plata integrala a CASS sau posibilitatea platii in rate, decat plata esalonata pana la implinirea termenului legal de 60 zile, si in cazul in care nu se plateste in cele 60 zile se aplica penalitati la suma ramasa restanta.
    Deci eu ca am suma restanta din 2013 nu pot plati cu reducere sau esalonat. E adevarat?

  4. radu
    21 ianuarie 2019 / 13:32

    Cum se face o rectificare la declaratia unica?
    Nu stiu daca ati mai avut aceasta speta.
    In 2018 sotul a depus la ghiseul Anaf o declaratie unica pentru dividente cu palta la CASS 2280 lei
    Eu am depus o declaratie unica electronica pentru un cabinet.
    Acum in 2019 am aflat ca trebuia sa depun o singura declaratie nu doua ( pe cabinet + dividente din alta sursa).
    De paltit am platit CASS in martie 2018 suma de 2280 lei , dar am platit si pentru cabinet). Am un plus de 2280 lei pentru ca declaratia depusa la Anaf la ghiseu nu a fost luata in considerare. Cum pot face rectificarea in declaratia unica? Recunosc ca nu am striut ca se depune o singura declaratie cand sunt 2 spete diferite.

  5. Ioan
    3 februarie 2019 / 22:16

    ORC solicita la tribunal dizolvarea pt.o s.a.Dupa asta ,se mai poate cere lichidarea voluntara?

    • 3 februarie 2019 / 23:29

      Din pacate nu ma pricep si la SA-uri. Si in general aceasta intrebare ar fi mai potrivita pentru un avocat.

  6. Mihnea Trancu
    7 februarie 2019 / 17:53

    Buna Luiza,

    Sunt confuz. 🙂
    Am urmarit tutorialul tau de completare a declaratiei unice (pentru care iti multumesc tare mult) si imi sunt neclare urmatoarele lucruri:

    – daca norma de venit este de fix 22800 cat este de altfel si plafonul, am obligatia de plata CAS si CASS? ma indoiesc ca scap de plata, dar vreau sa fiu sigur 🙂
    – ce se completeaza la campul „Documentul de autorizare”? CUI-ul? F-ul? numarul de inregistrare din certificatul constatator?

    Multumesc!

  7. Valeriu Busila
    13 februarie 2019 / 14:20

    Va rog frumos un raspuns la o intrebare? La un contract de inchiriere pe 8 luni ( in 2019 ) cu un venit lunar brut de 3800 lei.am obligatia de plata a cass ?
    Va multumesc anticipat
    V.Busila

  8. Catalina Burcea
    28 martie 2019 / 18:45

    Buna ziua. Cum se declara voucherul pentru biciclete, in valoare de 500 RON, primit de la Primaria Municipiului Bucuresti?

  9. Catalina Burcea
    29 martie 2019 / 11:11

    Va multumesc frumos pentru raspuns. Ce ridica suspiciuni si nu stiu cum sa interpretez este ceea ce scrie in regulamentul de acordare a acestor vouchere, postat pe site-ul Primariei Bucuresti: „utilizarea voucherului atrage obligaţia beneficiarului atât de declarare a venitului aferent voucherului, cât şi de plată a impozitului rezultat, cu respectarea procedurilor stabilite de legislaţia în vigoare. „

    • 18 aprilie 2019 / 09:07

      Asa este, se impoziteaza! Veniturile sub forma voucherelor pentru biciclete se încadrează în categoria veniturilor din alte surse care se declară și se impozitează prin depunerea Declarației Unice de către beneficiarul veniturilor (persoana fizică), în anul următor celui de realizare a venitului. Astfel, pentru veniturile de această natură obținute în anul 2018, persoana fizică are obligația depunerii declarației unice în anul 2019, prin completarea Capitolului I – Date privind impozitul pe veniturile realizate și contribuțiile sociale datorate în anul 2018 – Secțiunea 1 – Date privind impozitul pe veniturile realizate din România în anul 2018″

  10. Catalina Burcea
    18 aprilie 2019 / 09:11

    Va multumesc!

  11. analucia
    3 mai 2019 / 10:14

    Daniela, am o întrebare de principiu, la care as dori un raspsuns inteligent, de aceea ma adresez Dvs. E vorba despre facturarea penalitatilor de intârziere la plati. Penalizarile se calculera in % din suma datorata, pe zi de intârziere. Asta inseamna ca in fiecare zi creantierul datoreaza o suma diferita de ziua precedenta. Factura se emite in ziua „z” cu penalizarea corespunzatoare. Dar pana când ajunge la creantier, deja nu mai e valabila. Asa e ? Daca da, atunci cum poate proceda un creantier care vrea sa plateasca TOT, ca sa nu-i mai ramâna nici o datorie ?! Sau poate ca de fapt (si aici am nevoie de raspunsul dvs) nu asa se procedeaza. Eu imi imaginez, logic (dar poate ma insel), ca o factura emisa are un termen de valabilitate, 15 zile, 30 zile, nu stiu. Iar daca creantierul plateste IN ACEST INTERVAL, nu i se mai calculeaza dupa aceea inca o penalizare pentru zilele care s-au scurs de la data „z”.
    Multumesc 🙂

  12. Lee Roy
    3 mai 2019 / 12:25

    Hello, Daniela,

    Am de gand sa imi creez un canal de YT pe care am de gand sa il monetizez.
    Intrebarea mea este: sunt obligat sa imi fac un PFA sau SRL pentru a putea plati taxe pe veniturile obtinute prin monetizarea videourilor de YouTUBE? Se pot platii taxele aferente fara sa devin entitate juridica sau sa imi creez un PFA?
    Pana cand venitul va fi unul substantial, as dori sa raman persoana fizica si sa platesc si toate taxele necesare.

    In cazul in care se poate sa raman persoana fizica, este totusi de recomandat? Am mai multe avantaje daca fac un PFA sau un SRL?

    Multumesc frumos,
    R

  13. PINTEA MARCEL
    5 mai 2019 / 10:42

    BUNA ZIUA;am o situatie cu ANAF,destul de banala dar cam complicata pt. mine deoarece nu m-am mai confruntat cu ceva asemanator si nici nu gasesc informatii despre modul cum as putea sa rezolv;pe scurt:in 08.04.19 am depus form.D112 ca si persoana care nu realizeaza venituri,in dorinta de a imi plati CASS din bani mei,,,tot in 08.04.19 am si platit suma de 624 ron(adica 50% din suma minima pe un an) deoarece in aceeasi sapt.urma sa merg la un spital pt.o afectiune Ortopedica;peste 8 zile,adica in 16.04.19 am semnat un contract de munca cu un angajator nou,deoarece probl.mea fizica nu era chiar asa grava;acum muncesc la program de 8 ore,iar plata cheltuielilor CAS si CASS revine angajatorului;problema aparuta este cum sa fac sa imi recuperez banii depusi sau macar sa regularizez situatia prin alta depunere D112,in speranta ca la sfarsitul anului 2019 sa imi pot recupera cei 624 ron?mentionez ca cei de la ANAF TIMIS nu m-au ajutat cu nici o informatie,ci m-au sfatuit sa rezolv ac.situatie tot prin SPV…..multumesc anticipat.

  14. Luminita Ispas
    23 mai 2019 / 18:09

    Buna ziua,
    In primul rand felicitari pentru explicatiile care ne lamuresc foarte bine in marea asta de confuzie in ceea ce priveste declaratia unica.Am un contract de inchiriere in care suntem 2 proprietari.Am specificat ca este incheiat intre mine cu „acordul tacit” al fiului meu .Este semnat doar de mine pentru ca el nu este in tara.Ce solutie am pentru depunerea acelei declaratii notariale in care fiul renunta la veniturile din chirii .cei de la ANAF mi-au spus ca nu este nevoie de nici o declaratie prevalandu-se de exprimarea „cu acordul tacit”.In opinia mea acest acord tacit se refera la posibilitatea inchirierii fara el nu la obligatiile fiscale Pe modelul din 2019 a declaratiei unice nu mai putem atasa documente.Cu toate acestea notarul m-a sfatuit sa fac aceasta declaratie cand va veni fiul in tara pentru a nu fi nevoie sa depuna si el declaratia unica.Eu voi depune declaratia in termen de 30 zile de cand incepe contractul cu tot venitul din chirii dar nu stiu daca este corect asa.Va multumesc anticipat

Share your opinion with us:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Looking for Something?