Q&A contabilicesc pentru Youtube

Q&A contabilicesc pentru Youtube

This post is also available in: enEnglish

Am ramas oficial fara idei pentru filmuletele pe Youtube. Ori inspiratia se lasa asteptata in aceasta perioada, ori sunt eu foarte obosita si nimic nu mi se mai pare destul de interesant pentru a face un video pe acea tema. Oricum ar fi, asta e situatia cu care defilam acum.

Planuiam sa fac un video despre PFA-uri, asa cum mi-a fost sugerat, dar inca nu avem declaratia unica si nici legislatia finala despre cum vom impozita PFA-urile de acum incolo. Aceeasi situatie este si la drepturile de autor. As vrea atunci cand filmez sa am toate informatiile finale si nu doar bucatele de informatie care se schimba pe parcurs, pentru ca asta doar v-ar confuza si mai mult.

De asemenea asteptam cu interes declaratia unica pentru a ne juca cu ea si a invata sa o completam.

Pana atunci, m-am gandit sa fac un video de tip Q&A, asa ca daca aveti intrebari de ordin fiscal si contabilicesc, de fapt, orice fel de intrebari, lasati-le in comentarii si va voi raspunde in video. Puteti profita de ocazie sa puneti acele intrebari care sunt prea scurte sa justifice o ora platita de consultanta de exemplu. Va pot spune cu siguranta ca nu sunteti singurii care isi pun acea intrebare si putem face o treaba folositoare pentru mai multe persoane, in masura in care stiu sa va raspund.

Duminica frumoasa!

This post is also available in: enEnglish

Follow:
Luiza Daneliuc

Blog despre viata unui contabil in Romania. O sa fiti surprinsi dar si contabilii sunt uameni. :)

Find me on: Web | Twitter | Facebook

Distribuie:

8 Comments

  1. cosminpopa
    25 martie 2018 / 10:53

    Bună ziua, am eu 2 întrebări dacă sunteţi amabilă să mă ajutaţi: înafară de contabilitatea în partida simplă cu registrul de încasări şi plăţi + registrul unic de control, ce alte registre/fişe se mai fac la II-uri? Am auzit ceva de reigstru contracte parcă, fişe de iventariere, şi ceva decizii pentru serii facturi – eu foosesc Smart Bill spre exemplu, sunt obligatorii acestea sau mai sunt şi altele? Iar în eventualitatea unui control dacă acestea lipsesc care sunt cuantumurile amenzilor.
    II – Dacă în decursul ultimilor ani s-au achiziţionat pe II să spunem 3 laptopuri, fiecare având amortizare, trebuie făcută dovadata că au fost casate sau se înţelege că au fost folosite pe perioada amortizării?
    Mulţumesc anticipat şi aşteptăm cu interes noi ştiri despre declaraţia unică şi casele de marcat cu memorie electronică să vedem ce vor face cu ele.

  2. Luiza Bucura
    25 martie 2018 / 11:22

    Buna Luiza. Am o nelamurire in legatura cu niste facturi. As aprecia maxim daca m-ai putea ajuta. Am facturi de la Taxify cu datele de facturare ale Taxify si ale clientului meu, dar cu mentiunea “issued by taxify in behalf of x”. X este uneori persoana fizica, alteori persoana juridica. Eu le-am inregistrat pe toate pe furnizor Taxify fara TVA. As vrea sa stiu daca am procedat bine sau daca trebuiau inregistrate pe persoana f/j care a efectuat prestarea serviciului. De asemenea, as vrea sa stiu cum ar trebui declarate? Le declar in 300 la randul 28.1? De 390 nu cred ca e cazul, dar avand in vedere ca e prestare de serviciu pe teritoriul Romaniei, face si obiectul 394? Multumesc.

  3. VICTOR GEORGE JITAREANU
    25 martie 2018 / 13:18

    Like

  4. Daniela
    27 martie 2018 / 18:41

    Buna, Luiza. Pe mine ma intereseaza cum intocmesc un bilant contabil fara ca societatea sa imi fi predat documentele contabile. Sa zicem ca gasesc pe site-ul MF ultimul bilant, cum il preiau, avand in vedere ca nu mi-au foat predate actele si gestiunea averii debitoarei -active, creante, casa/ banca, datorii… Dar cum procedez cand pe site-ul Min Finantelor nu mai e nicio situatie financiara fiindca in ultimii 5 ani nu au mai foat depuse, insa am doar cuantumul datoriilor ca urmare a notificarilor la institutiile statului sau furnizorii indispensabili (electricitate, apa, gaz). Mentionez ca in aceste spete e vorba de societati in lichidare sau faliment. Multumesc.

    • 27 martie 2018 / 18:58

      Din pacate nu stiu nici o solutie la aceasta problema. Eu nu as reconstitui un bilant din 2016 decat pe baza unei balante la decembrie 2016 semnata de administrator sau fostul contabil.

  5. Alice
    7 august 2018 / 13:55

    Buna Luiza, eu am un start-up si chiar ma ajuta mult postarile tale, iti multumesc din nou si pe aceasta cale! Imi poti spune te rog cum se inregistreaza factura pt certificat digital + dispozitiv token? Eu as fi tentata sa trec intreaga suma pe 628, justificand cu contractul digisign “contract de prestare servicii de incredere calificate”. Am vazut atatea opinii care m-au zapacit, ba 208, ba token trecut separat pe 303, dar nu mi se par corecte. Multumesc mult!

    • 7 august 2018 / 15:25

      Parerea mea este ca este corect si sa treci tokenul pe 303 sau sa il treci pe 6028 ca un consumabil iar serviciile de la Certsign pe 628.
      Depinde cat de tipicar esti ca si contabil in alegerea conturilor. Eu asa as face.

  6. Alice
    7 august 2018 / 16:10

    Atunci asa o sa fac, le inregistrez separat! Invat, invat 🙂 Multumesc si seara buna

Share your opinion with us:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.