Q&A contabilicesc pentru Youtube

Am ramas oficial fara idei pentru filmuletele pe Youtube. Ori inspiratia se lasa asteptata in aceasta perioada, ori sunt eu foarte obosita si nimic nu mi se mai pare destul de interesant pentru a face un video pe acea tema. Oricum ar fi, asta e situatia cu care defilam acum.

Planuiam sa fac un video despre PFA-uri, asa cum mi-a fost sugerat, dar inca nu avem declaratia unica si nici legislatia finala despre cum vom impozita PFA-urile de acum incolo. Aceeasi situatie este si la drepturile de autor. As vrea atunci cand filmez sa am toate informatiile finale si nu doar bucatele de informatie care se schimba pe parcurs, pentru ca asta doar v-ar confuza si mai mult.

De asemenea asteptam cu interes declaratia unica pentru a ne juca cu ea si a invata sa o completam.

Pana atunci, m-am gandit sa fac un video de tip Q&A, asa ca daca aveti intrebari de ordin fiscal si contabilicesc, de fapt, orice fel de intrebari, lasati-le in comentarii si va voi raspunde in video. Puteti profita de ocazie sa puneti acele intrebari care sunt prea scurte sa justifice o ora platita de consultanta de exemplu. Va pot spune cu siguranta ca nu sunteti singurii care isi pun acea intrebare si putem face o treaba folositoare pentru mai multe persoane, in masura in care stiu sa va raspund.

Duminica frumoasa!

5 Comment

  1. cosminpopa says: Reply

    Bună ziua, am eu 2 întrebări dacă sunteţi amabilă să mă ajutaţi: înafară de contabilitatea în partida simplă cu registrul de încasări şi plăţi + registrul unic de control, ce alte registre/fişe se mai fac la II-uri? Am auzit ceva de reigstru contracte parcă, fişe de iventariere, şi ceva decizii pentru serii facturi – eu foosesc Smart Bill spre exemplu, sunt obligatorii acestea sau mai sunt şi altele? Iar în eventualitatea unui control dacă acestea lipsesc care sunt cuantumurile amenzilor.
    II – Dacă în decursul ultimilor ani s-au achiziţionat pe II să spunem 3 laptopuri, fiecare având amortizare, trebuie făcută dovadata că au fost casate sau se înţelege că au fost folosite pe perioada amortizării?
    Mulţumesc anticipat şi aşteptăm cu interes noi ştiri despre declaraţia unică şi casele de marcat cu memorie electronică să vedem ce vor face cu ele.

  2. Luiza Bucura says: Reply

    Buna Luiza. Am o nelamurire in legatura cu niste facturi. As aprecia maxim daca m-ai putea ajuta. Am facturi de la Taxify cu datele de facturare ale Taxify si ale clientului meu, dar cu mentiunea “issued by taxify in behalf of x”. X este uneori persoana fizica, alteori persoana juridica. Eu le-am inregistrat pe toate pe furnizor Taxify fara TVA. As vrea sa stiu daca am procedat bine sau daca trebuiau inregistrate pe persoana f/j care a efectuat prestarea serviciului. De asemenea, as vrea sa stiu cum ar trebui declarate? Le declar in 300 la randul 28.1? De 390 nu cred ca e cazul, dar avand in vedere ca e prestare de serviciu pe teritoriul Romaniei, face si obiectul 394? Multumesc.

  3. VICTOR GEORGE JITAREANU says: Reply

    Like

  4. Daniela says: Reply

    Buna, Luiza. Pe mine ma intereseaza cum intocmesc un bilant contabil fara ca societatea sa imi fi predat documentele contabile. Sa zicem ca gasesc pe site-ul MF ultimul bilant, cum il preiau, avand in vedere ca nu mi-au foat predate actele si gestiunea averii debitoarei -active, creante, casa/ banca, datorii… Dar cum procedez cand pe site-ul Min Finantelor nu mai e nicio situatie financiara fiindca in ultimii 5 ani nu au mai foat depuse, insa am doar cuantumul datoriilor ca urmare a notificarilor la institutiile statului sau furnizorii indispensabili (electricitate, apa, gaz). Mentionez ca in aceste spete e vorba de societati in lichidare sau faliment. Multumesc.

    1. Din pacate nu stiu nici o solutie la aceasta problema. Eu nu as reconstitui un bilant din 2016 decat pe baza unei balante la decembrie 2016 semnata de administrator sau fostul contabil.

Parerea ta conteaza!