Top cei mai buni speakeri la Zilele Biz

In cadrul Zilelor Biz, am participat la ziua Antreprenoriatului, la ziua CSR si la ziua Media si Marketing.

Pentru mine un bun speaker trebuie sa faca 3 lucruri :

1. Sa transmita mesajul cu pasiune; pentru mine, acest lucru sta in capul listei, deoarece eu rezonez foarte bine cu implicarea, cu daruirea, cu muritul pe baricade pentru cauza in care crezi; orice imi vinzi cu pasiune, eu iti cumpar;

2. Sa transmita un mesajul intr-un limbaj de nivel mediu spre ridicat; adica, sa inteleg 90% din cuvinte, fraze, atitudini dar sa strecoare in discurs niste termeni tehnici sau doar noi, atat ca sa ma faca interesata sa fac un research, un follow-up al acelui subiect si dupa eveniment;

3. Sa expuna datele concrete si plictisitoare printr-o poveste; noua romanilor, ne plac povestile.

Daca iti cauti mentori, exemple de “se poate”, aici le gasesti

Acestea fiind spuse, oamenii care mi-au facut o impresie puternica, oamenii de la care simt ca am invatat ceva si pe care mi-as dori sa ii mai intalnesc sunt :

Aneta Bogdan, fondator Brandient

Cine o are pe Aneta Bogdan ca si mentor, l-a apucat pe Dumnezeu de picior. Aceasta concluzie mi-a fost inspirata de dansa dupa ce am ascultat-o vorbind 5 minute. Desi avea notate in stilul meu preferat, “old school”, pe niste bucati de hartie ideile principale ale speech-ului, mie mi s-a parut ca a vorbit liber, cu pasiune si a spus ceea ce a simtit in acel moment.

Figura ei mi-a ramas in minte chiar si dupa atatea zile (lucru rar, de obicei uit si ce am facut ieri) si probabil am sa ma gandesc la dansa de acum incolo ori de cate ori cineva imi va spune ca nu pot face ceva ce imi doresc. Mai multe despre aceasta femeie extraordinara am scris aici.

Dragos Anastasiu, Presedinte Eurolines. Omul acesta are o carisma si o poveste fabuloasa. Despre el am scris mai multe aici.

Despre Gabriel Biris, Founding Partner, Biris Goran,  pot sa spun doar ca a explicat sublim fraudarea TVA si ca pentru un avocat, pune multa pasiune in ceea ce face fata de restul colegilor din breasla. Nu este blazat. Emana competenta. E o placere sa il asculti.

Semida Duriga, CSR Director la Next Advertising. Ne-a vorbit cu pasiune despre cum orice sentiment puternic este benefic, inclusiv ura, mai ales ura, si ne-a explicat cum ne putem transforma sentimentele negative de frustrare, de neputinta intr-o motivatie, intr-un combustibil care sa ne dea puterea de a face lucruri bune, folositoare, utile atat pentru noi cat si pentru generatiile viitoare.

Mai multe despre discursul dansei, cititi aici.

Ioana Ciuta, director executiv al Fundatiei Terra Mileniul III ne-a dat un exemplu concret si foarte frumos despre cum intodeauna exista alternativa. Ce o face pe ea un speaker bun este faptul ca ne-a aratat cum pasiunea s-a transformat in ceva palpabil, admirabil, ne-a aratat ca se poate.

In comuna Vlad Tepes din judetul Calarasi, o localitate saraca din Romania, care nu este racordata la reteaua nationala de gaze naturale, locuitorii se incalzesc cu lemne (de altfel, exista zone si in Bucuresti cu aceasta problema, ce ne mai miram ca in mediul rural avem aceasta problema?). Pentru ca lemnul este un combustibil scump in acea zona, datorita fondului forestier scazut (sa nu uitam nici de faptul ca statul roman a inventat subventia pentru incalzire, pentru ca poporul pomanagiu sa nu inghete de frig cand voteaza “cum trebuie”), fundatia a incercat gasirea unui combustibil mai ieftin. Astfel, ei au avut ideea de a transforma in combustibil paiele ramase pecampdupastrangerea recoltei. Oamenii vin cu paiele pe care in prealabil le aduna (da, in loc sa stea la coada la primarie la pomana, aduna paiele) la o instalatie minune, inventata evident de un roman din Botosani, si pleaca acasa cu brichetele rezultate astfel din prelucrarea acelor paie, brichete pe care le folosesc pentru a se incalzi iarna.

Mi se pare o idee geniala! Inveti oamenii ca prin munca (de a strange paiele), poti obtine un beneficiu rapid, imediat si foarte ieftin (brichetele prelucrate din paie, care “costa” doar munca de a le aduna de pe camp), si de asemenea sa salvezi fondul forestier si asa mult diminuat.

“A fost greu sa schimbam mentalitatea oamenilor, dar argumentul economic functioneaza de fiecare data. Practic am si salvat de la taiere 20.000 copaci anual” ne-a spus Ioana Ciuta.

Atat masinaria cat si initiativa au fost premiate la Premium National Energy Globe.

Mai multe amanunte despre aceasta intitativa gasiti aici.

Iulian Vacarean, fundatia Beneva. Despre povestea lui Iulian Vacarean, cunoscut ca si Lemonade Wonder Maker guy, a scris Irina Baragoi  extrem de frumos.

Tot ce va pot spune este ca imi retineam cu greu lacrimile cand il auzeam povestind despre metoda inedita de a strange bani pentru copii bolnavi de cancer internati in Marie Curie. Mi-a ramas in minte o fraza spusa de el: “eu … fac limonada …” poate din cauza tonului pe care a rostit-o, cumva scuzandu-se ca face atat de putin (in viziunea lui), limonada. Dar de fapt, face atat de multe, reusind ca din vanzarea limonadei sa doneze 25.000 de euro pentru renovarea sectiei de Oncologie de la etajul 5 al spitalului Marie Curie, si dotarea acelei sectii cu catetere pentru copii internati acolo, astfel incat ei sa nu mai fie intepati in vene ori de cate ori este nevoie sa li se faca analize sau sa li se administreze perfuzii.

Daca doriti sa aflati mai multe despre aceasta initiativa, o puteti face pe site-ul Pasi catre viata.

Pe el il face un bun speaker faptul ca este 100% pasiune. E modest desi a realizat atat de multe. Este un model pentru noi toti. Pur si simplu te face sa iti doresti sa fii ca el.

Bogdana Butnar, Digital Marketing Consultant, ne-a vorbit despre ce inseamna social capital, social influence, ce este un influencer si despre klout.com. M-am simtit ca la un crash-course de social media, cu informatii foarte clare, la obiect, ce au fost intelese de oameni care habar n-au nimic de social media (asa ca mine), informatii transmise cu multa caldura, pasiune si optimism. Teorie si practica intr-un melanj perfect.

In opinia mea, Bogdana are un social capital foarte mare; doar pentru ca ne-a spus ca revista Wired este cea mai tare revista din lume (dupa Revista Biz, evident 🙂 ), m-a facut sa o caut si sa o salvez in lista mea cu lucruri de citit on a daily basis.

Bogana ne-a impartasit o particica din experienta ei vasta intr-un mod accesibil, facandu-ne sa fim interesati de domeniu, dincolo de acel speech.

****

Vreau sa precizez faptul ca toti cei care au vorbit in cadrul Zilelor Biz au fost oameni cu experienta, de la care fara indoiala aveai ce sa inveti. Cu firea mea, au rezonat 100% cei prezentati mai sus. As fi foarte incantata si recunoscatoare daca as avea ocazia sa ii revad sau sa ii mai ascult. Sunt adevarate exemple, fac parte din romanii buni, romanii motor ce pun tara asta in miscare, romanii optimisti care n-au abandonat lupta.

Concluzia aceste editii a Zilelor Biz este indubitabil : Deci se poate!

2 Comment

  1. desi ne urmarim reciproc pe twiter am reusit decat in ultima zi din ZileleBiz sa vorbim putin 😀
    foarte interesant articolul, felicitari si mult succes in continuare 🙂

    1. Iti multumesc pentru aprecieri. Si tie mult succes :).

Parerea ta conteaza!