Studiu EY Romania 2017 – Generatiile Urbane – Cat ne costa increderea angajatilor?

De cand ne-am mutat cu biroul langa casa, ma trezesc foarte de dimineata. Nu stiu exact cum am reusit sa obtin un astfel de efect, m-as fi asteptat sa folosesc timpul castigat asa cum am facut-o mereu pana acum, dormind. Dar nu! Partea frumoasa este ca am timp sa fac multe alte lucruri inainte sa plec spre birou, cum ar fi sa beau o cafea linistita. Dar ce sa vezi, cand trebuie sa fiu dimineata undeva, cum ar fi o conferinta care incepe la 9, eu ma trezesc … la 9 fara 5! Am sarit din pat si am descoperit inca o data, ca sa te imbraci si sa te machezi in 15 minute, nu e imposibil!

Ajunsa la Hilton intr-o mare fuga, de-abia am inghitit pe nerasuflate o cafea si a si inceput prezentarea. Studiul a fost realizat pe 2144 de angajati in perioada 31 mai – 23 iunie 2017.

Ce gandesc Millenials

Studiul a aratat ca Millenials (generatie din care fac parte si eu), au o incredere scazuta in angajator, astfel doar 24% dintre ei afirma ca au incredere pe cand 52% au o oarecare incredere moderata.

Ce ii face pe acestia sa aiba incredere? Pe ce pun pret millennials in relatia cu angajatorul? Pentru ei conteaza cel mai mult respectarea promisiunilor si comunicarea deschisa si transparenta. De-abia pe locul trei si patru vorbim de importanta compensatiei corecte si a oportunitatilor egale de promovare si salarizare.

De ce conteaza increderea angajatilor in angajator

Se pare ca daca suntem mai fericiti la locul de munca, ne ajuta sa lucram cu placere, ba chiar venim cu idei noi inovative. La polul opus, daca nu exista incredere in angajator, randamentul si gradul de implicare este minim.

Pentru romani, se pare ca cel mai important lucru in relatia cu organizatia, seful si colegii este transparenta in comunicare.

Sursa foto: EY Careers

Ce gandeste generatia Z – cei nascuti dupa 96

Peste 80% din generatia Z isi alege primul loc de munca tinand cont de parea familiei, iar pe primul loc se afla parerea mamei.

Pentru 94% conteaza in primul rand acumularea de cunostinte si posibilitatea de a avansa avansa in cariera dar, surprinzator, conteaza mult si stabilitatea la locul de munca.

De la viitorul sef generatia Z se asteapta la respect, dar trebuie sa fim atenti cand lucram cu cei din aceasta generatie la ce inteleg ei prin respect. Pentru noua generatie respectul se focuseaza in zona personala: respect pentru un hobby pe care il au, pentru timpul liber, pentru cine sunt ei ca persoane

Mesajul continuu si strigat pe toate canalele este: vreau sa va pese de mine!

Se doreste un contract personal ca fundament al relatiei angajat – angajator care se traduce in: lipsa surprizelor neplacute, modalitatea de comunicare atat a vestilor bune cat si proaste sa fie una adaptata stilului personal al fiecaruia si neaparat, neaparat generatia Z vrea sa fie luata in considerare in deciziile luate.

Am retinut aceste lucruri spuse de invitatii la acest eveniment, care mi se par inteligente si de retinut dincolo de sfera corporatista, folositoare si in viata de zi cu zi.

 

 

 “Autenticitatea e un display de putere.”

 

sau

 

“Ledearship-ul inseamna asumarea exterioara a discursului interior, asta dupa o introspectie serioasa, dupa ce tu ca leader stii cine esti si care este scopul tau in lume.”

 

Ce parere aveti, va regasiti in aceste concluzii?

Parerea ta conteaza!