• 5510 – ,,Hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare”;
  • 5520 – ,,Facilităţi de cazare pentru vacanţe şi perioade de scurtă durată”;
  • 5530 – ,,Parcuri pentru rulote, campinguri şi tabere’’;
  • 5590 – ,,Alte servicii de cazare”;
  • 5610 – ,,Restaurante’’;
  • 5621 – ,,Activităţi de alimentaţie (catering) pentru evenimente”;
  • 5629 – ,,Alte servicii de alimentaţie n.c.a.”;
  • 5630 – ,,Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor”.

Aici intervine si schepsisul. Cel putin in varianta de proiect, din felul in care este formulat, nu se intelege faptul ca impozitul specific se va aplica doar firmelor care desfasoara efectiv aceste activitati, ci tuturor celor care au inscrise in actul constitutiv acele activitati. Nici macar nu trebuie sa fie autorizate, ci doar inscrise in actul constitutiv.

Asadar, daca legea va fi aprobata in aceasta forma, va fi armagedon all over again la Registrul Comertului, unde se vor inghesui sute de firme sa isi modifice actul constitutiv pentru a nu fi nevoite sa plateasca acest impozit degeaba. Poate statul incearca sa ne invete ca la infiintarea unei firme sa nu mai trantim tot codul CAEN in actul constitutiv, ceea ce in principiu nu este o idee rea. Oricum, contribuabilii tocmai ce s-au obisnuit cu mersul la Registru pentru schimbarea autorizarii activitatilor economice din apartamentele proprii, astfel incat sa nu trebuiasca sa isi evalueze apartamentul si sa declare activitate economica la taxe si impozite. De ce sa ne pierdem noi obiceiurile bune de stat la coada cand mai putem cotiza ceva taxe si la Registrul Comertului?

Aviz amatorilor care isi infiinteaza in 2016 firme, si care pot evita aceasta problema prin inscrierea in actul constitutiv doar a codurilor CAEN ce corespund strict activitatilor pe care chiar intentioneaza sa le desfasoare.

Nota: pe larg despre impozitul specific a scris AvocatNet.