Povestea divelor digitale

divelor digitale
Photo credit: www.widemagazine.ro

Încă de la primele ore ale dimineții divele online-ului românesc se grăbesc să ajungă la cel mai mare eveniment pentru femei, care s-a întâmplat, nu cred că tocmai întâmplător, într-o zi de vineri. Ce modalitate mai bună de a începe weekendul prelungit de Rusalii decât participarea la un eveniment glamourous ca Digital Divas.

Fac slalom printre mașini pe Floreasca și sper să ajung până la 8.45 am, dead-line-ul fixat de organizatori pentru înscrierea pe lista participanților. Gândul că o să întârzii mă stresează atât de tare încât verific destinația cu două GPS-uri, ca să fiu sigură că o nimeresc din prima.

Ajung la timp și primul lucru care îmi smulge un zâmbet de admirație este locația evenimentului, perfectă pentru divele ce își vor petrece aici cea mai lungă zi din an. Biavati Terrace & Lounge se transformă pentru o zi în cartierul general al noutăților din domeniul de fashion online.

Blogerițele fac cunoștință deși multe dintre ele se cunosc deja. Este o lume în care socializarea, networking-ul este vital. Eu, în loc de pastila de socializare, prefer să mă uit pe materialele puse la dispoziție de organizatori. Mi-a atras atenția campania Avon îți dă like, despre care credeam că este recent lansată, dar aflu din prezentări că există încă din 2012. Basic, campania asta urmărește să dea like tuturor femeilor încrezătoare și independente, cu a căror filozofie de viață se identifică și mesajul Avon.  Trebuie să recunoașteți ca nu-i de ici de colo ca un brand să îți dea like, ideea este măgulitoare. Nu prea mai avem parte de multe idei mișto și mai ales cu priză la public în zilele noastre, iar aceasta prinde. M-a prins pe mine, care nu prea cad în freză după orișice reclamă sau campanie la produse feminine (decât dacă evident, implică o pisica pufoasă, dar aici nu e cazul). Ideea ca un brand să îți dea like e catchy.

Aplauze pentru oameni nu pentru branduri

Maestrul de ceremonii, sau cum a fost supranumit – div-ul zilei,  Manafu deschide evenimentul pe care îl denumește unul de lifestyle. Dar nu numai, adaug eu. Evenimentul câștigă admirația tuturor prin mesajul pe care îl transmite prin toți porii: oamenii înaintea brand-urilor.

Evenimentul acesta nu a adresat doar partea de business a fashion-ului sau doar problematica legată de sfaturile practice despre cum să crești în online. A făcut ceva mult mai frumos și folositor: a invitat oameni care au vorbit din străfundul sufletului fără intenția de a vinde ceva. Nici măcar pe ei înșiși.

Deși la eveniment au venit bloggeri și persoane interesate de partea practică a online-ului, aplauzele la scena deschisă au fost pentru oamenii care nu aveau nici o legătură cu subiectul. Outsideri, cum singuri s-au numit. Oameni cu experiența în ale vieții, care au transmis un mesaj cald ce ne-a atins sufletul.

Oana Pellea – un outsider pune punctul pe … Like

Aplauzele au continuat minute în șir când Oana Pellea, mult iubita noastră actriță de teatru și film, ne-a vorbit despre  responsabilitatea de a te implica în comunitatea în care locuiești.

O prezență care îți impune din prima secundă pioșenie, reflecție și umilință. Realizezi subit că nu le știi pe toate, că nu deții adevărul absolut. Că sunt o sumedenie de lucruri în care te puteai implica și trebuia să te implici iar scuzele pentru care nu ai facut-o și pe care le invoci în fața oglinzii sunt pur și simplu golite de conținut. Îți propui în gând ca de mânie să fii mai bun, mai blând. Așa ca ea.

Deși un outsider, are cont pe FaceBook, pe care îl denumește, din experiența proprie, un instrument foarte puternic cu care putem schimba lumea. Așa a făcut ea când s-a implicat în povestea tristă a cailor de la Letea sau a luat atitudine în cea a victimelor cutremurului din Japonia. A avut și eșecuri – așa le numește ea – pe FB. Oamenii nu au rezonat mereu la semnalele de alarmă trase de ea în online, fapt ce a întristat-o, dar nu a făcut-o să renunțe. Căci comunicarea este menirea ei și atâta timp cât va face chiar și o minimă diferență, își va păstra optimismul.

Fiecare frază rostită de această mare artistă, de acest om frumos poate fi titlul unei cărți. Rețin câteva din ele:

Nu există succes sau excelență în afara pasiunii.

Când nu te cunoști nu ai nici un drept de a-l judeca pe cel din fața ta.

Există o responsabilitate a ceea ce aruncăm în online.

Like-uri sunt. Ceea ce vine după like lipsește.

Andreea Esca – Dincolo de imaginea publică

O altă persoană care a ținut un discurs autentic cu care a reușit să îmi smulgă câteva lacrimi a fost Andreea Esca. Dincolo de personajul monden, de imaginea de scenă, descopăr omul, descopăr femeia. Pot să spun, așa, fără nici o legătură cu subiectul, că este mult mai frumoasă decât la televizor?

Ne vorbește relaxat, sincer, de la om la om. Asta impresionează și captează atenția deopotrivă. Ne vorbește despre blogurile pe care ea le citește și despre ceea ce o face să revină pe ele (deși recunoaște cinstit că este și va rămâne un om al print-ului) și despre revista pe care o conduce. Explică. Impresionează.  Motivează.

Pe măsură ce ne vorbește, imaginea persoanei publice dispare, iar o dată cu ea, dispar încetul cu încetul și prejudecățile, care fac loc unei admirații sincere, îndreptate spre omul care este Andreea Esca.

Despre alte personaje intesante de la eveniment vă povestesc pe scurt. Fiecare din acești oameni a avut o abordare personală a modalității de a face succes în online dar și în viață. Am rețiunt de la fiecare o frază sau două care au rezonat cel mai bine cu felul meu de a fi:

Cornel de la Vunk a spus foarte frumos:

Blogul este pentru exprimare nu pentru afirmare.

Cuvintele sunt și arme și scuturi.

Viki Nicola de la vickipedia.ro a făcut o frumoasă pledoarie pentru originalitate și ne-a învățat că și în viață și în online:

Nu e important să fii primul, trebuie să fii altfel.

E ok să încetinești, important este să nu te oprești.

Ana Morodan a pus punctul pe I când la o conferință de fashion a afirmat că:

E mai importantă încrederea în noi decât să ai ultima rochie la modă.

 

Ziua s-a încheiat cu o gală de premiere a celor mai bune bloguri feminine  din online și cu un concert Vunk.

Evensys a reușit să arate că digitalul are suflet iar oamenii care îl formează sunt frumoși, foarte frumoși.

 

2 Comment

  1. cris says: Reply

    Frumos eveniment! Mare dreptate are Oana Pellea cu “Like-uri sunt. Ceea ce vine după like lipsește.”. De cate ori nu dam Like la dramele adevarate pe care le primim pe FB, aratand astfel ca am luat cunostinta, dar oare cati dintre noi intreprind ceva in acest sens?!

    1. Un eveniment cu adevarat special!

Parerea ta conteaza!