Future of Media – live blogging prima sesiune

future of media

Agitație mare încă de la primele ore ale dimineții, unde lumea bună s-a strâns cu mic cu mare pentru a participa la prima ediție a conferinței Future of Media. Cristian Manafu ne povestește că a avut ideea asta încă de acum 3 ani dar acum a descoperit exemple de proiecte și companii care l-au motivat să pornească efectiv acest proiect. Care sunt acestea, vă invit să aflați în continuare.

În această sală se află o mare parte din cei care fac viitorul în mobile în România, adică: Bogdan Prăjișteanu – Expert Media, Costi Mocanu – Head of Voyo, Cristina Sava – Marketing Manager KanalD, Cătălin Clemente – Seenow, Augustin Roman – Antena TV Group, Dragoș Stanca – ThinkDigital, Adrian Boțan – McCann Worldgroup. Aceștia ne-au împărtășit câteva din ideile lor despre ce implică media management-ul la această oră:

  1. – Schimbarea distribuției care devine eminamente digitală. Dictatura grupurilor media începe să intre într-un declin și ofera user-ului controlul.
  2. – Acum și publicul oferă content. Trebuie să ai abilitățile necesare să observi aceste lucruri. Viitorul este digital.
  3. – Valoarea de piață a furnizorilor de tehnologie este de două ori mai mare decat a marilor producători de conținut TV.
  4. Tabletele au canibalizat PC-urile.
  5. – Oportunitățile născute aduc după ele și costuri noi.
  6. – Publicul român este exuberant atunci când ai oferte. Avem un public foarte educat, foarte răsfățat.
  7. – Voyo declară că are aproximativ de 90.000 de abonați plătitori.
  8. – Seenow: în internet trebuie să lași omul să acceseze serviciul când dorește și să-și retragă subscripția când dorește. Este o mare greșeală să obligi la subscripție. Oricum subscripția, numărul conturilor pe care le avem nu este relevant pentru venituri. Obiceiurile oamenilor fluctuează, cine plătește luna asta s-ar putea să nu mai plătească luna viitoare.
  9. – Twitter este imediat, poți face engagement în timp real. Ar trebui mai multă deschidere spre genul de acesta de platforme.
  10. Ciobanul Ghita a devenit mai popular decat Basescu.
  11. – Ghiță Ciobanul este un cutremur. Dar avem nevoie de mai multe cutremure în media.
  12. – S-a născut un nou termen coompetion – adică și cooperare și competiție.
  13. – TV-ul și online-ul sunt complementare. Online-ul poate amplifica anumite subiecte și îți poate aduce vizitatori și pe TV.
  14. – Povestea pe care o spui oamenilor contează!
  15.  – Twitterul nu oferă în România niște cifre care să mulțumească un client.
  16. – Se încearcă echilibarea percepției de online TV cu televiziunea clasică.
  17. – E mult mai multă muncă și bătaie de cap să promovezi o campanie online față de una pe TV.
  18. E datoria companiilor de media să creștem piața, să investim în Twitter, să arătăm că aduce return.

Concluzii și așteptări de la 2014

Nu ne putem aștepta la anul viitor la lucruri spectaculoase. Challenge-ul mare va apărea în momentu în care va apărea pe piață un player mare. Asta se anticipează în următorii 5 ani. De ce așa târziu? Pentru că există alte piețe mai interesante!

Investițiile în publicitate vor fi anul viitor cu frâna trasă!

Digitalul va crește. TV-ul liniar va scădea. Prețurile vor rămâne la același nivel sau vor crește pentru că un impact major, imediat se poate face în prezent doar cu TV clasic.

1 Comment

  1. […] luizadaneliuc.ro. […]

Parerea ta conteaza!