Experiența mea Blogal Initiative

Blogal-Initiative

Deoarece am câștigat campania ORDA SIMPOZIONUL ORDA/OMPI ARE NEVOIE DE UN BLOGGER OFICIAL!  am primit un mail prin care mi se cerea părerea referitoare la următoarele aspecte:

1. Dacă “toti cei care ati castigat premii la vreo campanie Blogal Initiative ati facut-o la modul incorect pentru ca, asa cum spune ea (n.a Giulieta Marin, locul 1 în campionat), aceste campanii au fost niste “facaturi” „

Răspunsul meu:
Nu știu cum au câstigat ceilalți campaniile. Nu știu cine a făcut parte din juriul fiecărei campanii. Știu că pentru fiecare campanie există jurizarea clientului și recomandările celor de la Blogal Initiative. Nu știu ce înseamnă efectiv aceste recomandări dar părerea mea este că nu se merge cu recomandarea până acolo încât să impună clientului un articol sau altul, un blogger sau altul.

Eu personal am câștigat deoarece cunoșteam tema campaniei. Nu pentru că am scris mai bine ci pentru că am scris mai la obiect. Am câștigat o campanie în care (conform a ceea ce s-a declarat public pe site-ul BI) clientul a ales.
Părerea mea este că aceste campanii nu sunt niște făcături în sensul de bază al cuvântului. Campaniile există, premiile există. Modalitatea de împărțire a lor însă da, are o componentă subiectivă care vine atât din partea clientului cât și din partea Blogal Initiative. Cred că premiile nu ajung întodeauna la cine scrie cel mai bine. Dar cum evaluăm acest cel mai bine? E subiectiv. Nu există acuzație aici care să stea în picioare. Premiile se acordă subiectiv pentru că răspunsul la întrebarea “care este cel mai bun articol” este subiectiv.

2. Dacă “ati participat la niste facaturi, daca premiile pe care le-ati castigat nu au fost obtinute pe merit.”

Răspunsul meu:
Cum ar putea răspunde cineva la întrebarea asta? Adică eu am scris un articol, cineva (clientul sau Blogal Initiative) mi l-a apreciat (yey!) iar acum tu mă întrebi: chiar crezi că meritai să câștigi? Really? This is the question? Toți care au scris în campanii sunt bloggeri începători fără experiență și care cred că scriu bine, peste medie. Cred că au ceva de spus. Cred în ei. 95% dintre ei scriu bine. Toți cred că meritau să câștige inclusiv cei care nu au câștigat.
Din nou, nu cred că Blogal Initiative merge pe sistemul, scrieți voi fraierilor, că premiul e deja promis lui cutărică, mătușii, bunicii etc. Dar cred că dacă decizia finală nu este neapărat a clientului și dacă se reduce la a alege între un blogger pe care cineva de la Blogal Initiative îl simpatizează și unul care nu se bucură de această simpatie, cel simpatizat va fi favorizat. I know, there are a lots of IF’s in that phrase. Cu toate acestea, cred că se ajunge destul de frecvent în această postură. Până la urmă ce acuzație poți lansa, aceea că oamenii sunt subiectivi? Nu e nimic de reproșat aici la nivel logic, cognitiv. Poate așa te lovește un pic în orgoliu ideea că dacă făceai frumos pe lângă cei de la Blogal Initiative câștigai, dar asta doar dacă îți doreai mult acel premiu.

3. “Va rog sa imi spuneti daca am inteles eu gresit, dar eu am inteles din ce spune Giulieta acolo ca toti cei care ati castigat premii la vreo campanie Blogal Initiative ati facut-o la modul incorect”.

Răspunsul meu:
Nu, n-ai înțeles greșit. Ea face o afirmație un pic generalistă (oh, de câte ori nu fac și eu greșeala asta) bazată pe propria nemulțumire și te acuză că ceva nu faci bine cu Blogal Initiative sau că faci ceva ce pe ea o deranjează. Proasta inspirație de a generaliza și a spune “toți cei care au participat” îi face pe cei care au câștigat pe merit să îi sară în cap.

De fapt, eu cred că ea avut niște experiențe nu tocmai placute cu clienții campaniilor pe care le-a câștigat. De ce nu a detaliat asta? Nu stiu! Asta trebuia să facă. Înțeleg că mesajul se vroia privat dar acum nu mai este și consider că autoarea ar trebui să confirme sau să infirme ceea ce a susținut. Până la urmă e vorba de imaginea și afacerea cuiva pe care nu o poți terfeli așa nici măcar fără intenție. Dacă ai vorbit aiurea asumă-ți, daca ai dovezi, asumă-ți si prezintă-le, dacă știi ceva dar nu poți dovedi, asumă-și și susține chiar dacă doar cu vorbe. Măcar să știm cum stăm. De ce nu a răspuns Blogal Initiative la acuzațiile referitoare la clientul Heidi? Nu stiu! Asta trebuia să facă!
De ce nu a răspuns Blogal Initiative la acuzația că permite participarea in Campionat a unor oameni care copiază și de ce nu dă un exemplu și nu îi zboară din clasament, asta în condițiile în care au prevăzut acest lucru în regulament? Nu stiu, dar asta ar trebui să facă!
De ce nu s-a investigat public (ca să știm și noi Griveii, fata asta minte sau chiar știe ce spune?) problema campaniei în care clientul a fost amenințat (așa reiese din mesajul Giuliei) să își îndeplinească îndatoririle? Chiar nu stiu!
Dacă e ceva neadevărat în ceea ce a afirmat respectiva într-un mesaj privat (devenit acum public) clarificarea acestor afirmații ar fi fost cursul de acțiune logic și matur și antreprenorial și profesional și … gata mă opresc. Aducerea dovezilor (de exemplu despre cum Heidi s-a ținut de cuvânt cu acea excursie despre care e acuzată că nu a mai acordat-o ca premiu) care să infirme zvonurile ar fi fost o mișcare de marketing, imagine, PR (chestiile alea la care eu chiar nu mă pricep) mult mai inspirată pentru Blogal Initiative decât ce s-a făcut până acum pe subiect. Cu o singură excepție: dacă nu cumva acuzațiile sunt adevărate :). Caz în care era normal, logic și chiar indicat să se divagheze de la subiect, de la adevăratul subiect, așa cum s-a și făcut.

În loc de concluzii

Sunt total de acord cu faptul că datorită Blogal Initiative “in total, catre blogeri au ajuns banii, produse, servicii in valoare de aproape 40.000 de euro. Care altfel – ma risc sa spun asta, chiar daca voi fi acuzat de aroganta – nu ar fi ajuns la voi”. Bloggerii care au câștigat premiile ar trebui să fie foarte recunoscători pentru asta. Bloggerii care nu au câștigat ar trebui să fie recunoscători pentru expunerea, traficul pe blog și șansa de a fi parte dintr-o campanie din care n-ar fi făcut altfel parte prea curând.

Toți cei care au participat la campaniile Blogal Initiative ar trebui să fie recunoscători cam cum este orice angajat patronului său care îi dă șansa să muncească iar pentru asta primește un salariu. Această recunoștință o înțeleg, o simt și o susțin.

Dar să nu uităm că Blogal Initiative nu este un ONG, nu a fost înființat cu scopul de a ne ajuta pe noi bloggerii mici să creștem, să promovăm. Nu a fost înființat pentru noi. Blogal Initiative este o afacere, a fost înființată pentru profitul celor care o dețin. Inițiatorii Blogal Initiative au văzut o oportunitate de a lucra altfel, de a lucra cu începători și au profitat de ea. Ceea ce așa cum s-a demonstrat este o idee foarte profitabilă și fezabilă.

Ceea ce face Blogal Initiative este foarte ok și lăudabil până la punctul în care încearcă să facă bloggerii să creadă că este Mesia pe pământ care a decis să înființeze raiul bloggerilor mici pentru unicul scop de a-i ajuta pe aceștia.

5 Comment

  1. Liz says: Reply

    Bine bine punctat si scris. La absolut toate concursurile la care am participat in blogosfera au aparut carcotasi, fluieratori si nemultumiti. N-am participat niciodata la BI desi am avut impulsul de cateva ori insa am prieteni care au castigat. Prieteni diferiti care au castigat la teme diferite, in functie de cat de bine s-a lipit respectiva tema de om. Nu spun ca nu-i posibila favorizarea dar eu am exemple de premii castigate pe merit si fara favorizare ca nu-i cunoaste nimeni pe prietenii mei 🙂 ci au intrat in contact doar cu blogul si stilul lor de scris…
    Acuzatii din invidie… eh…

  2. […] Luiza Daneliuc scrie o amplă analiză pe blogul ei. Am preluat doar ultimul paragraf pe care – mă refer la faza cu Mesia – nu l-am înţeles… Zice aşa: “Ceea ce face Blogal Initiative este foarte ok și lăudabil până la punctul în care încearcă să facă bloggerii să creadă că este Mesia pe pământ care a decis să înființeze raiul bloggerilor mici pentru unicul scop de a-i ajuta pe aceștia“. Deci cum? Arătaţi-mi vă rog unde am încercat noi să mesiem nu ştiu ce şi mănânc tastatura. În fine, noi să fim sănătoşi. […]

  3. “Principiul meu”, pe care vi-l recomand si voua: participati la campanii unde aveti incredere in organizatori. Valabil si pentru Blogal Initiative: participi doar daca ai incredere in ei.PUNCT.

    1. Incredere sa ce? Sa se distribuie premiile sau incredere sa te asociezi cu niste oameni cu ale caror actiuni nu esti de acord?
      Despre ce incredere vorbim aici ca trebuie sa ai?

Parerea ta conteaza!