Concluzii despre fidelitatea în relația cu brandurile. Și cu persoanele.

loveLe spunem pompos branduri, pentru că citind atâtea site-uri ale atâtor specialiști în PR, comunicare și social media, mai prindem și noi din zbor un cuvânt, două din vocabularul de specialitate. De fapt, ele se numesc simplu produse pe care le folosim pentru a ne satisface nevoile.

The story

Într-o zi cu soare mergeam pe jos de la Romană spre Universitate. Mă întorceam agale de la liceu și hotărâsem să fac o plimbare, în mare parte pentru că nu aveam abonament valid pentru metrou. Undeva în față la TNB, o tanti foarte drăguță m-a cadorisit cu o revistă gratis care tocmai urma să se lansase și pe piața din România. Acela cică era un număr pilot și doreau să ajungă la cât mai multe cititoare. De la acel număr gratuit și până în prezent, cu excepția unor luni în care chiar nu am avut bani, mi-am cumpărat fiecare număr al acelei reviste ani la rând. Foarte mulți ani la rând, cam din 1999 și până în prezent. Îi studiam atent coperta, îi citeam fiecare pagină în ziua respectivă iar câteva zile mai târziu, uneori câteva luni mai târziu o reciteam din nou. Am păstrat până la un moment dat, toată colecția.

Undeva pe drum, între 1999 și ziua de azi, am realizat că de ceva vreme achiziționam revista, o frunzăream puțin și o aruncam într-un colț. Nu o mai veneram, nu mai învățam nimic nou din ea, articolele nu îmi mai trezeau nici un interes. De fapt, nu o mai citeam absolut deloc, mă uitam doar la poze. Mi s-a părut curios faptul că deși articolele din revistă nu mai reprezentau demult un interes pentru mine, absolut nici o secundă nu mi-a trecut prin minte să cumpăr altă revistă sau măcar să nu o mai cumpăr pe aceasta. Aveam un ritual bine stabilit din care făcea parte și revista mea. Aceasta se cheamă loialitate față de brand. Which is stupid, really!

The conclusion

Este extrem de improbabil ca un brand să se dezvolte în același ritm și în aceeași direcție cu tine. Oamenii se schimbă, nevoile, dorințele și aspirațiile acestora se schimbă. Normal ar fi să își adapteze și achizițiile la aceste nevoi. Fidelitatea față de ceva care devine învechit, este prostească. De fapt, nu îi mai spune fidelitate, îi spune dependență.

Evident, acest lucru se aplică și persoanelor. Se aplică și relațiilor de dragoste, se aplică relațiilor de prietenie. When people grow, they grow apart.

Fidelitatea nu poate fi o premisă, este un rezultat. Este o consecință firească a unui drum comun, un atribut al relației născut natural din viziuni similare asupra vieții, din dorințe si visuri comune.

faithfull

Fidelitatea nu poate fi o condiție de la care să pornești, fidelitatea, ca și încrederea trebuie câștigate. Fidelitatea nu vine la pachet și nu este universală. O persoană nu este prin definiție fidelă sau infidelă, ci prin consecință și conjucturi fidelă unui brand sau unei persoane și infidelă altora.

Fidelitatea impusă, fidelitatea data la schimb pentru ca cealaltă persoană să nu plece din relație nu valorează nici cât o ceapă degerată. Dacă vrei să fii fidel cuiva, unei persoane sau unui brand, fă-o pentru că așa simți în fiecare moment al existenței tale, fă-o pentru că oricum altceva n-ai putea și n-ai vrea să faci și atunci da, ești cu adevărat fidel. Ești fidel în primul rând ție, which is really the most important thing in the world.

We both have to feel the rain in order to stay faithfull.

1 Comment

Parerea ta conteaza!