Comunicatedepresă.ro mai furnizează și date eronate

În 25 iulie 2013 site-ul comunicatedepresa.ro emite un comunicat cu titlul “Bloggerii se pot informa de acum pe comunicatedepresa.ro” din care spilcuim:

“Comunicatedepresa.ro, serviciu de distributie a comunicatelor de presa cu o vechime de 12 ani in mediul online, se adreseaza tuturor creatorilor de continut, indiferent ca sunt jurnalisti sau bloggeri. Comunicatele noastre de presa ofera informatii direct de la sursa si sunt de interes nu doar pentru publicatii, ci si pentru bloguri.”

Nu folosesc în mod normal această sursă de informare, dar s-a întamplat ca prima dată când i-am folosit, să o dea în bară. De obicei, caut pe google ceea ce mă interesează, accesând 3-4-5 „surse”. Cert este că titlul acestei surse de informare – Comunicate de presă – este un titlu pompos, sună serios, așa că l-am luat în serios.

Povestea începe așa …

Căutam date despre Mișcarea de Rezistență. Vroiam să aflu ce este, un ONG, o publicație, ca să mă lămuresc asupra obiectului său de activitate (mai pe românește, ce face mișcarea asta). Din cele un milion de răspunsuri ale google, aleg să accesez tocmai comunicatedepresă.ro pentru că sună într-un fel. Grav. Concis. True!

Acolo, după cum observați din poza de mai jos, ni se spune că Asociația Mișcarea de Rezistență este de fapt un SRL plătitor de TVA. Nici măcar numele asociației nu este scris corect și complet, acesta fiind Asociația Mișcarea de Rezistență Marius Tucă, drept pentru care mi-a luat jumătate de oră să investighez dacă nu cumva sunt două asociații cu aproape același nume. Nu sunt două, este una și aceeași, probabil Asociația vrea să se promoveze sub un nume mai scurt, dar pe un site care publică informații oficiale, gen CUI și domeniu de activitate, ar fi trebuit înscris numele complet.

comunicatedepresa

Mi-a sărit țandăra rău de tot! De ce? Dacă aveți răbdare citiți acest articol. Dacă nu, vă spun eu pe scurt: pentru că am auzit de ei prima dată la un concert de muzică folk săptămâna trecută, muzică pe care o ador, iar de organizație aflasem până în acel moment că militează împotriva manelizării, a prostiei și a imbecilizării. Deja iubeam această Mișcare! Când ce “aflu” de pe comunicatedepresa.ro? Că de fapt nu este decât o altă „mișcare” de prostire a maselor, ascunsă în spatele unui SRL, al cărui singur scop este să facă bani! Căci ce alt motiv ai avea să faci o societate comercială (așa cum scrie pe acest site) și să-i pui denumirea de asociație? Ca să prostești lumea!

Deja fumegam la gândul că ar fi fost, chiar și la nivel mental, la nivel de acordare de credit teoretic, a mia țeapă luată de mine, eu oaia fraieră care crede în toți oamenii “de bine”.

Dacă m-aș fi oprit acolo cu investigatul și aș fi luat de bune informațiile scrise pe acest site, asta ar fi schimbat cu totul datele problemei, în primul rând imaginea publică a Asociației și cred că la fel de important, părerea mea despre subiect.

Noroc cu Ministerul Finanțelor care nu face prea multe lucruri bune pe felia lui, dar măcar are un site cu date despre societăți bine pus la punct. La fel are si Ministerul Justiției al său Registrul Național al ONG-urilor (dacă doriți să vedeți cu ochii voștri, se află înscrisă la numărul 31.678). Nicidecum nu este un SRL.

Am trimis un mail către ei în care le sesizam toată treaba asta și îi rugam pentru un punct de vedere. M-au sunat și toată treaba s-a lămurit, oarecum. Se pare că ei nu sunt responsabili pentru datele introduse de către societăți, jurnaliști, bloggeri sau orice fel de entitate care își face cont la ei, deoarece datele nu sunt în nici un fel procesate sau verificate de ei. Practic ei sunt doar un agregator de date furnizate de alte entități.

Concluzia este simplă: Bloggerii se pot dezinforma cu foarte mare ușurință dacă nu coroborează informațiile de pe acest site cu alte surse și până la urmă cu acel common sense care să îi facă să se întrebe: WTF, un ONG societate comercială?

Întrebarea rămâne: acum să-mi fac cont de blogger pe comunicatedepresa.ro sau să nu-mi fac? Folosește cineva acest site?

3 Comment

  1. Dana says: Reply

    Eu l-am mai folosit. Cand comunicatorul este serios, datele sunt ok, deci, de folosit.

    1. Multumesc pentru mesaj 🙂

  2. Dragă Luiza, trebuie să-ţi mulţumesc pentru că m-ai vizitat!
    În sfârşit, încă un expert contabil care gândeşte cu capul lui, se documentează, cercetează şi ia decizii fără să ţină seama de cât de… (inteligentă?) e legea X, Y, Z…, plecându-se doar în faţa PROPRIEI SALE CONŞTIINŢE.
    Te admir, pentru conţinutul articolului!
    Da, am primit şi eu mail de la spammerii mai sus-numiţi. L-am ignorat, tocmai datorită conţinutului tendenţios al maillului cu pricina.
    Ca fapt divers, Chinezu’ (aka Cristian China-Birta), e o agenţie de presă “forte”, cu care poţi să (şi) dai mâna, cu comunicate de presă CITITE la modul foarte serios şi care, crede-mă, ultima grijă pe care ar avea-o, e să trimeată mailuri de propagandă nesolicitate, în stânga şi-n dreapta.
    Pentru cine a priceput mai greu sublinierea mea: rog înlocuiţi meat cu mit. Cu minuscule, că altfel, iar se înţelege altceva. 😉

Parerea ta conteaza!