Ce se intampla cu un eveniment super Kool cand sponsorii dicteaza organizarea

Aseara am participat si noi ca tot omu’ la KoolHunt, acel eveniment care are la baza o idee super si anume descoperirea de locatii frumoase in afara centrului Bucurestiului.

Ne-am inceput periplul in sectorul 6 la Trattoria Roma (cea din Drumul Taberei). Ne-a intampinat hostessa din acea locatie …
si ne-a invitat ca mai intai sa comandam si apoi ne va pune stampila pe pasapoartele pe care ni le-a inmanat. De unde am tras eu concluzia logica : trebuie intai sa consumam produsul gratuit si apoi sa avem parte de stampiluta.

Ne-am asezat la o masa si dupa aproximativ 15 minute de asteptare (nu sunt o persoana rabdatoare, cu greu m-am abtinut si aceste 15 minute) am interpelat un chelner care oricum statea degeaba (sa nu credeti ca era aglomerat) cu intrebarea “nu va suparati ne luati si noua comanda?”.

Chelnerul avea habar de evenimentul KoolHunt, ca doar prezenta domnisoarei reprezentante la fata locului nu era de decor, dar a strambat din nas cand i-am spus ca participam la eveniment si dorim produsul gratuit.

*Acum vine intrebarea mea catre organizatori : Ce le faceti fratilor, le puneti pistolul la tampla sa participe? De ce un local s-ar inscrie benevol la acest eveniment ca mai apoi sa se poarte ca si cum afara ploua?

Raspunsul (posibil), l-am gasit noi pe parcursul serii, dupa mai multe peripetii.

Intr-un final ne-au adus produsul gratuit. Antipastele, bune. Deoarece am comandat si o apa minerala pe care trebuia sa o platim, am cerut nota, iar o data cu aceasta, pe masa noastra a aparut si un mare semn cu rezervat. Asa, ca sa nu mai vina si alti koolhunteri si sa le ceara chestii gratuite. Pai unde ne trezim aici?

Locatie : 5

Atitudine kool : 5 (pentru noi, dar pentru altii care au gasit usa inchisa … ar merge un 2)

Calitate produs gratuit : 7

Tot in sectorul 6 am vizitat si Dream Pizza. Dupa ce ne-am luat stampiluta pe pasapoarte, ne-am asezat pe terasa. Nici aici chelnerii nu ne-au bagat in seama decat dupa vreo 10 minute de asteptare, timp pe care l-am folosit facand poze si scriind impresii. Intr-un final, s-a dovedit ca nu puteam beneficia de produsul gratuit decat daca comandam si o bere Heineken pe care trebuia sa o si platim. Hmmm. Ne-am ridicat si am plecat. Evident.

Locatie : 6

Atitudine kool : 2

Calitate produs gratuit : nu am putut beneficia

In continuare am luat-o pe Splaiul Independentei, spre Lucky Point. Din cauza faptului ca nu prea suntem fani ai locatiilor din jurul Regiei, nu l-am gasit. Ne-am invartit de cateva ori pe Splai si apoi am abandonat cautarea. Probabil pentru studenti sau oamenii care merg des in acea zona, locatia este arhicunoscuta. Din cate am inteles s-au si comportat admirabil la eveniment. Bravo lor, daca asa a fost!

Cafeneaua Antipa era locatia unde imi doream de foarte mult timp sa ajung. Candelabre somptuoase, muzica lenta, servire ireprosabila. si este decorata cu foarte mult bun gust. Au wi-fi gratuit si prize pentru laptopuri, lucru care pentru mine este esential intr-o locatie in care merg sa stau cateva ore, poate toata ziua. Evident, cel mai impresionant lucru a fost atitudinea chelnerilor care stiau de eveniment si ne-au oferit produsul gratuit cu zambetul pe buze si toata caldura din lume. Nu ne-au tratat de sus, ca pe ultimii oameni care cer si ei ceva gratuit. Si hostessa din aceasta locatie a fost la intaltime si conectata la eveniment, in sensul ca a observat faptul ca stampila ei era identica cu o alta stampila din alta locatie unde fusesem anterior (si anume Dream pizza). Adica fata stia de ce e acolo si isi facea treaba, nu parea de decor (nu, n-o cunosc si nu-i fac reclama, nici macar n-am retinut cum arata dar am retinut cum s-a purtat cu noi).

Un singur minus are locul acesta, si anume preturile sunt cam piperate, specifice locatiei. Dar cand ceva iti face sa iti tresalte inima de bucurie si iti incanta toate simturile, parca platesti cu alta dare de mana chiar si un pret mai piperat.

 Locatie : 10

Atitudine kool : 10 cu felicitari!

Calitate produs gratuit : 10

Cu speranta in suflet, ne-am indreptat pasii spre Casa Boiereasca. Aici, dezamagire totala. Se conditiona servirea preparatului gratuit (scuzati-ma dar trebuie sa spun asta, pentru ca vorbim totusi de un restaurant care se vrea de fite : o amarata de cafea, nu cine stie ce alt produs scump din meniu!!!) de cumpararea unui alt produs din meniu sau a unei beri Heineken. Pana si reprezentanta evenimentului, hostessa de la fata locului, sustinea ca aceasta este regula sub care ar trebui sa se desfasoare evenimentul! Ok, pana atunci ne-am lovit de nesimtirea chelnerilor care se faceau ca ploua, dar sa vina informatia asta din partea reprezentantului evenimentului la fata locului, asta da surpriza! Mai mult, hostessa a refuzat chiar sa ne puna si stampila pe pasaport daca nu consumam ceva din meniu. Ne-am ridicat si-am plecat.

Atunci ne-a picat fisa. Una din ele. Despre care puteti citi in concluzii. Momentan, sa continuam povestea.

Locatie : 10 (da, locatia este de vis, o vila veche din perioada interbelica)

Atitudine kool : 2 (doi este mult!)

Calitate produs gratuit : nu am beneficiat

Am traversat orasul spre directia Dristor, unde se afla Cetatea Berarilor, discutand aprins intre noi despre proasta organizare si posibilele cauze ce au dus la dezastrul asta (dezastru, comparat cu prima editie a evenimentului).

Deja aici n-a mai fost nici o surpriza cand ni s-a spus ca trebuie sa cumparam o bere Heineken pentru a beneficia de produsul gratuit. Pentru ca ne era foame, am hotarat sa platim noi preparatul gratuit, si anume 3 mici cu mustar si paine. Fara Heineken. Trebuie sa mentionez faptul ca, desi produsul gratuit ne-a fost refuzat, acest lucru a fost facut cu zambetul pe buze, si cu formula “ne pare rau, nu va putem oferi …”. Dupa ce toata noaptea fusesem luata de sus, acel “imi pare rau” spus din suflet, adica se vedea ca saracei chelnerite ii parea rau, a facut toata diferenta. Din acest motiv pur si simplu nu m-a deranjat asa tare refuzul lor intial. Spun initial, deoarece dupa ce am scris pe FB despre chestia asta, problema s-a remediat si la final cand am vrut sa platim, nu ne-au mai luat banii.

Locatia nu arata cine stie ce dar au un meniu plin de preparate din carne la preturi foarte accesibile. Nu este o locatie in care m-as deplasa special din celalalt colt al orasului dar daca locuiti prin Dristor si va plac preparatele din carne, merita sa le faceti o vizita.

Locatie : 6

Atitudine kool : 8 (pentru atitudinea initiala si pentru ca au remediat problema)

Calitate produs gratuit : 9

Shooterville a fost revelatia serii. Daca la Antipa ne asteptam sa fie super frumos, aici ne asteptam la o alta experienta negativa. In schimb ne-au intampinat cu muzica de club, zambete, atitudine degajata si veselie. Pe plasmele din dotare rulau meciuri si comentarii sportive, ce mai, un sports bar in toata puterea cuvantului. Ne-am asezat la bar deoarece n-am mai avut ocazia sa merg intr-un sports bar pana acum si sa stau la bar, experienta foarte draguta pentru ca ai ocazia sa intri in vorba cu barmanul si sa afli lucruri interesante. Am descoperit un meniu foarte atractiv (cred eu) pentru amatorii de sport. Dupa atatea experiente negative ne era jena sa mai cerem ceva cuiva si ne simteam asa de bine ca in sfarsit ne zambeste cineva, inca n-am vrut sa stricam atmosfera. Intr-un final ne-am luat inima in dinti si am cerut produsul gratuit, care ne-a fost adus imediat. Platoul de nachos a fost divin! In viata mea n-am mancat un nachos mai bun. Nu erau doar chipsurile aruncate pe farfurie insotite de sos, ci erau pur si simplu gatite laolalta cu o umplutura cu carne, rosii, branza si masline. Extraordinare! Desi nu este un bar cu specific pe gustul meu, merita sa revii aici pentru mancare, chiar daca preturile sunt peste medie.

Locatie : 9

Atitudine kool : 9

Calitate produs gratuit : 10

La party n-am mai ajuns deoarece ni s-a facut somn si oricum noi nu suntem genul petrecaret.

In CONCLUZIE:

Organizarea overall a fost DEZASTRUOASA. Da, stiu ca e greu sa organizezi un astfel de eveniment si este si mai greu sa coordonezi atatea locatii si oameni; de asemenea sunt foarte constienta cat de greu este sa faci oamenii sa dea ceva GRATUIT IN Romania, unde pur si simplu nu exista aceasta cultura, nici de marketing si nici sociala.

Dar cand scoti niste oameni din casa, si le promiti o experienta cool pe care sa o sustina donand timpul si entuziasmul si participarea lor, si ii faci sa alerge ca nebunii prin oras, pur si simplu trebuie sa te tii de ceea ce ai promis.

Vinovati pentru aceasta organizare pot fi 3 persoane/entitati :

1. Organizatorii Raluk.ro si echipa 

Am participat si la evenimentul trecut care a iesit mult mai bine (si acolo au fost probleme dar de alta natura). Abilitatile de coordonare si organizare nu se pierd peste noapte, daca au fost in stare sa organizeze un eveniment (mai) reusit data trecuta, nu vad de ce nu ar fi fost in stare sa il organizeze si acum. In opinia mea, in lumina rationamentului expus mai sus, nu ei au fost de vina pentru ceea ce a iesit (sau nu a iesit).

2.  Locatiile implicate in eveniment

Da, locatiile implicate in eveniment au creat probleme si la editia trecuta a evenimentului dar si aseara. Atitudinea reticenta a chelnerilor care sunt obisnuiti sa ia (spaga) nu sa dea (lucruri gratuite) este omniprezenta. Dar, daca locatiile si chelnerii ar fi fost de vina, cred ca evenimentul ar fi iesit cel putin la fel de bine ca cel trecut. Plus ca daca ar fi fost probleme create exclusiv de locatii, ar fi aparut diverse probleme in diverse locatii, pe cand aseara a fost O SINGURA PROBLEMA in toate locatiile, si anume conditionarea cumpararii unei beri Heineken de acordarea produsului gratuit. Pur si simpul, statistic nu este posibil ca toti sa fi inteles gresit acelasi lucru.

Parerea mea, in lumina rationamentului expus mai sus, locatiile implicate au avut o oarecare vina, dar nu ei sunt total raspunzatori pentru ceea ce a iesit (sau nu a iesit).

3 Sponsorul principal Heineken

Ei, aici ne apropiem de adevar.

Primul lucru care mi-a sarit in ochi si m-a facut sa ma gandesc ca poate nu locatiile si chelnerii sunt de vina, a fost hostessa care sustinea sus si tare ca trebuie sa cumparam un Heineken. Cum naiba, organizatorii pe o parte sa sustina pe FB ca nu trebuie iar ea, reprezentanta organizatorilor sa sustina pe dos. Evident, ea sustinea pe dos, pentru ca nu era reprezentanta raluk.ro ci reprezentanta Heineken. Ma gandesc ca daca organizatorii ar fi angajat hostess-ele le-ar fi dat prin cap sa tina o sedinta pre-eveniment cu toate fatucile si sa le explice despre ce e vorba … zic si eu!

Al doilea lucru care mi-a ridicat intrebari a fost urmatorul : de ce toate locatiile participante la eveniment sunt noi? De ce nu exista locatii participante de la primul eveniment? Simplu, parerea mea este ca ca Heineken a CONDITIONAT participarea locatiilor la eveniment de vanzarea produsului lor in acea locatie. Iar ca sa vinzi un produs intr-o locatie, nu-i de-ajuns sa il achizitionezi pentru seara respectiva, trebuie incheiat un contract de colaborare pe o perioada relativ mare, minim un an. Asa ca, locatiile ce s-au calificat ca si participante au fost doar cele ce aveau anterior acestui concurs contract incheiat cu Heineken si distribuiau deja berea lor.

Al treilea lucru, este intrebarea de ce toata lumea conditioneaza oferirea produselor gratuite de achizitionarea unui Heineken. Evident, pentru ca asa au fost ordinele de sus. De sus, nu de la organizatori, ci de la … Heineken. Singura intrebare ramane daca organizatorii stiau de dinainte ce aveau de gand sa faca sponsorii. Dar dupa cum se raspundea disperat pe FB in timp real si la cat s-au chinuit sa rezolve problemele, nu cred ca au stiut.

Pentru toate aceste observatii, parerea mea personala, fara sa am nici un fel de informatii din interior, fara sa fi participat la organizarea evenimentului, fara sa cunosc pe cineva care a participat la organizarea evenimentului, este aceea ca Heineken a dat banu’, Heineken a facut regulile si Heineken a stricat (potrivit era alt cuvant aici … ) evenimentul.

Cred ca sunt in asentimentul tuturor celor care au fost nemultumiti de eveniment, ca am fi preferat noi participantii sa nu avem nici pasapoarte tiparite pe hartie fronsata si nici hartile frumos colorate sau cine stie ce alte lucruri a sponsorizat si platit Heineken si am fi preferat sa nu se aleaga locatiile in functie de vanzarea berii lor in acel loc.

Am fi preferat in schimb, sa includeti in eveniment, baruri no-name, baruri obscure, de care nu a aflat nimeni, dar conduse de oameni inimosi si dornici sa isi primeasca clientii cu zambetul pe buze, oameni care ar fi transmis, intretinut si propagat spiritul real al acestui eveniment.

Eu nici macar nu beau Heineken (nu beau nici un fel de bere) si ma oftic pentru ca nu o fac, deoarece incepand de ieri, m-ar fi pierdut de client. Nu stiu cine reprezinta Heineken in Romania dar o face prost.

Stiu ca traim intr-o epoca in care chiar si aerul costa. Dar evenimentul se adreseaza unor oameni care apreciaza mai putina poleiala si mai mult suflet. Care nu costa.

4 Comment

  1. TataMare says: Reply

    Așa cum a subliniat în repetate rânduri TataMarele însuși, “it is all about money, my friends”…
    Sau, dacă vreți, versiunea lăutărească “cine plătește, comandă muzica”.

    Situația aici e un pic mai complexă, aș zice. Un brand de bere sau de bauturi răcoritoare PLĂTEȘTE unui local zeci de mii de euro ca sa vanda produsele sale in local dar impune niste conditii contractuale stricte.
    Indiferent cine apare ca organizator, în realitate organizator a fost marca aia de bere, cu toata reteaua proprie de marketing si localuri aflate sub contract. “Organizatorul” (raluk.ro) și-a luat banul de la mara de bere si atat. Restul a facut marketingul de la firma de bere.

  2. rotrav says: Reply

    Ei bine, uite ca eu ca bautor de bere dau deja o mare bila neagra firmei Heineken. Pot intelege foarte exact strategiile de marketing, fie ele clasice, fie de gherila; sint suficient de educat economic ca sa inteleg ca ele, firmele, au nevoie de banii mei si pentru asta arunca in joc o gramada de concepte gindite in powerpoint-urile prezentate in office center de catre doamnele cu tinuta business si domnii cu costum si pantofi ascutiti, toti fuduli purtatori de badge-uri agatate cu lantisor la git – dar nu suport lupii in blana de oaie. Adica nu imi da senzatia ca as avea oprtunitatea de a imi redescoperi orasul (si cite sint intr-adevar de redescoperit in el, si cita nevoie avem noi toti de aceasta redescoperire!) doar pentru ca o tentativa corporatista sa isi faca un exercitiu. Ca asta le va dauna pe termen lung, ii priveste (si le-o doresc sincer), dar nu pot scuza faptul ca rapesc o seara degeaba unor oameni deschisi. Dupa cum la fel de sincer doresc conceptului “raluk” un final cit mai grabnic, atit de grabnic incit sa nici nu mai apuce sa puna simbolul * ca trimitere la subsolul textului unde ar fi trebuit ca la acest eveniment sa specifice: “veti fi cobai Heineken”…

  3. Buna Luiza, sunt Ioanina de la Raluk.ro si vreau in primul rand sa iti multumesc pentru feedback-ul cu privire la Raluk.ro si Noaptea Alba.

    Ne pare rau ca ai avut o experienta personala neplacuta si speram ca la editia viitoare sa ne descurcam mai bine.

    Voiam sa clarific cu tine niste aspecte referitoare la organizarea evenimentului pe care nu cred ca le-ai inteles correct.

    Partea de organizare ne-a revenit noua celor de la Raluk.ro. Dincolo de mandria pentru concept si mobilizarea de success, cred ca avem si cateva invataturi importante din aceasta editie, legate de anumite locatii in special.

    Daca te vei uita cu atentie pe lista localurilor participante, vei gasi localuri care au participat si la evenimentul anterior, cel din 14 iulie (de ex. Bohemia, Zvon). Acestea ca si o parte dintre localurile noi, s-au conformat regulamentului si au facut o impresie buna participantilor. Noi asa deducem din feedback-ul de pe Facebook si din noaptea evenimentului in sine.

    Desi noi am informat localurile de regulament si am instruit hostess-ele contractate de noi, numarul participantilor a fost coplesitor atat pentru proprietarii localurilor, cat si pentru hostess-ele noastre. Astfel ca au aparut problemele semnalate de tine: acea “conditionare” mentionata in articol; terminarea stocului de preparat gratuit. Noi am intervenit sa remediem prompt si pana in ultimul moment. Marturie stau raspunsurile noastre in timp real de pe Facebook catre tine personal dar si catre cei care au mai semnalat anomalii. Am ajuns la un moment dat chiar sa recomandam evitarea unor locatii.

    Sper ca am reusit sa clarificam observatiile tale. Contam pe sprijinul tau sa putem repeta cu succes acest eveniment.

    1. Si eu iti multumesc pentru feedback si cu siguranta voi sustine in continuare evenimentul pentru ca are la baza o idee buna in care eu cred si trebuie sa i se acorde sansa sa functioneze asa cum trebuie. Toate cele bune!

Parerea ta conteaza!