Cum arata viitorul – Future of Media 2015

future-of-media-2013

Astazi, pe o ploaie torentiala, a avut loc conferinta Future of Media 2015, unde s-au discutat tendintele anului 2016 in materie de advertising, online publishing si tehnologie. Despre cum a fost, cititi in articol. Veti descoperi cum media are legatura cu arhetipurile lui Carl Jung si cum se aplica deja Internet of Things in viata noastra de zi cu zi.

Primul panel a fost sustinut de invitati antreprenori si specialisti online, care ne-au impartasit in mod practic cifre si previziuni  din domeniul lor de activitate. In primul panel am auzit si multe concepte interesante, le-as numi chiar indraznete dar mai ales corecte, cu coloana vertebrala din partea celor invitati. Multe din ele se pot aplica si de catre micii antreprenori, de start-up-uri sau de cei care lucreaza in consultant.

S-a facut apel la responsible disclosure din partea brandurilor, lucru cu care m-am identificat instant, deoarece in my line of work, avem o responsabilitate colosala fata de clientii cu care intram in contact. Acei oameni asteapta ca noi, contabilii, profesionistii, atotstiutorii intr-ale legilor (asa ne vad ei, asa ne prezentam si noi) sa ii indrumam corect. Chiar de curand, un client mi-a spus lucrul asta, ca i se pare ca noi, consultantii, avem o responsabilitate imensa si ca trebuie mult curaj sa activezi ca si consultant. Trebuie sa fii foarte stapan pe informatia pe care o diseminezi si pe care altii o iau de buna. Si i-am dat dreptate.

Personal, nu dorm bine noaptea, ba chiar uneori nu dorm deloc cand realizez ca poate am furnizat o informatie incompleta. Iar acel amanunt omis, schimba toata abordarea. Nu mi se intampla des, dar cand se intampla, de-abia astept dimineata ca sa trimit un mail, ca sa sa dau un telefon si sa fac damage control. Asumarea este cruciala in aceasta meserie.

O alta idee interesanta a fost redefinirea relatiei dintre client si prestator. De fapt, ideea a pornit de la redefinirea relatiei dintre agentii si client, dar se poate aplica la fel de usor si pentru consultanti. Nu se mai pune problema sau nu ar mai trebui sa se puna problema unei relatii in care clientul dicteaza si consultantul executa. Relatia trebuie sa fie consultativa, si da, este de datoria consultatului sa educe clientul si sa nu il lase sa faca foarte multe prin balarii. Mai ales cand responsabilitatea se imparte. Iar in contabilitate, responsabilitatea pe alocuri se imparte, pe alocuri revine in totalitate contabilului. Si da, s-au vazut contabili arestati, si nu doar “preventiv”.

A doua sesiune a fost cea de tendinte, cea care a privit in viitor spre 2016 and beyond.

Una din tendinte este ca antreprenorii sa ia cursuri de actorie aplicata in business. Ai putea crede ca acestea sunt necesare pentru a masca cu succes neadevarurile si scaparile produsului sau a serviciului pe care doresti sa il vinzi. Eu vad acest curs ca o unealta care te ajuta sa maschezi mesajele pe care nu vrei sa le transmiti, dar o faci involuntar prin limbajul corpului. Tu vrei sa lasi o anume impresie, sa ai o atitudine, dar de fapt transmiti altceva.

Vodafone a vorbit despre industria M2M – Machine to Machine si despre IOT – Internet of Things. Se estimeaza ca pana in 2024, IOT va conecta cinci milioane de device-uri. De exemplu, pana in 2024 frigiderul tau va sti cand ti s-a terminat laptele si iti poate plasa comanda automat pe site-ul ales de tine pentru cumparaturi. Pana una alta, de aceasta noua tehnologie m-am lovit si eu, in vacanta recenta din Malta, unde mini fridge-ul din camera avea senzori conectati direct la baza de date a hotelului (probabil in cloud) si factura automat bautura pe care o ridicai din raft. Nu conta daca o consumai sau nu, faptul ca o ridicai de pe raft era de ajuns. Cam asa se poate implementa IOT, aplicat la viata de zi cu zi.

Bitdifender  si-a prezentat produsul,  box-ul care securizeaza tot ce se conecteaza la Internet. Mai face si alte lucruri, iti furnizeaza date despre cine se conecteaza la el si ce trafic face, protejeaza telefonul si cand nu se gaseste in aceeasi locatie cu box-ul, te anunta cand routerul nu este destul de securizat sau cand are nevoie de update. Box-ul are un cost de 99 USD/AN. Una peste alta, pe mine m-a impresionat box-ul asta dar eu nu le prea am cu tehnologia. Odata ajunsa acasa, toata entuziasmata de box, mi s-a explicat ca si router-ul nostru face cam aceleasi lucruri.Whatever, macar box-ul arata mai bine ca routerul…

BBDO a prezentat un studiu al ecranelor din viata noastra, pe care le-a comparat cu arhetipurile lui Jung. Astfel, ei considera ca:

  • TV-ul, cel mai mare screen din viata noastra, este The joker de la care avem urmatoarele asteptari: don’t make me work too hard, distract me, passive interaction.
  • Computer-ul – The sage dude in your life; active interaction, learning expectation.
  • Telefonul –The lover, your own Princess Leia
  • Tableta – The wizard that goes anywhere, does anything, completes the other devices

Restul arhetipurilor le puteti vizualiza mai jos. Jung considera ca ne nastem cu aceste arhetipuri, aceste casute deja presetate, cu ajutorul carora catalogam pe rand fiecare persoana pe care o cunoastem. Incearca sa cataloghezi si tu cateva dintre persoanele pe care le cunosti, o sa ti se para interesant!

jung arhetipuri
Arhetipurile lui Carl Jung

Al treilea panel i-a avut ca invitati pe George Zafiu, Lucian Mandruta, George Buhnici, Iulian Comanescu si Matei Dima, toti jurnalisti, oameni de radio, creativi. Conversatia spumoasa, dialogurile ireale. Foarte autentici, naturali. I-as fi ascultat mult dupa ora de inchidere a conferintei.

Din pacate, conferinta s-a terminat iar noi am plecat fiecare pe la casele noastre, prin ploaie, un pic mai informati, un pic mai constienti despre cum va arata viitorul. Eu am plecat optimista, inspirata. Sper ca inspiratia sa fie de durata, altfel va trebui sa ma mut definitiv prin salile de conferinte, unde se pare ca ma simt zilele astea cel mai bine.

Parerea ta conteaza!